تيم ملي فوتبال لهستان يکي از ميزبانان مشترک يورو 2012 با کسب پيروزي چهار بر صفر مقابل تيم نه چندان مظرح آندورا به بازيهاي تدارکاتي خود براي رقابتهاي جام ملتهاي اروپا پايان داد.

اين پيروزي لهستان با دو گل '' لودويک اوبرانياک '' و '' رابرت لواندوسکي '' دو لژيونر تيم و همچنين دو ضربه پنالتي به دست آمد.

اين ميزبان جام ملت ها ي اروپا که در اردوي خود در اتريش به دو پيروزي يک بر صفر مقابل لتوني و اسلوواکي دست يافته بود، اين بار در خانه خود کار بسيار راحتي در پيش داشت.

'' اوبرانياک '' هافبک متولد فرانسه باشگاه بوردو پس از گذشت تنها سيزده دقيقه از بازي، تيم ميزبان را پيش انداخت.

'' فرانسيزک اسمودا '' سرمربي لهستان که از اکتبر 2009 سکان هدايت اين تيم را به دست گرفته است به طور سنتي به بازيکنان شاعل در ليگ هاي خارجي بويژه بوندسليگاي آلمان تکيه دارد.

لهستان در دقيقه 37 با يک حرکت برگردان لواندوسکي دوباره تور دروازه آندورا حريف نه چندان مظرح خود را پيدا کرد.

دو دقيقه بعد ، داور بلژيکي اين ديدار يک ضربه پنالتي به نفع لهستان گرفت و بلاچزيکووسکي پس از خطايي که روي وي در محوطه جريمه انجام شد ،پشت توپ قرار گرفت و آن را به گل سوم تبديل کرد.

نيمه دوم نيز براي آندورا سخت بود چرا که يک ضربه پنالتي ديگر که توسط '' مارسين واسيلوسکي '' مدافع اندرلخت بلژيک به گل تبديل شد، نتيجه را چهار بر صفر به نفع لهستان کرد.

هواداران تيم لهستان که در رده بندي فيفا در مکان 65 قرار دارد، به خوبي مي دانند که تيم محبوب آنها بدترين رتبه را در بين تيمهاي حاضر در يورو 2012 دارد.

لهستان که موفق به راهيابي به جام جهاني 2010 نشده و تنها به لطف ميزباني وارد يورو 2012 شده است تا زمان ديدار افتياحيه خود در مقابل يونان در ورشو در هشتم ژوئن به مدت 968 روز در هيچ ديدار رسمي و رقابتي حضور نداشته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا